سیم کشی ساختمان

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نصب لوله های برق بصورت روکار در زیر سقف

حالا در این قسمت گزینه سوم را بررسی میکنیم، به این صورت که مثل شکل پایین اصلاً شیار نمی‌زنیم و لوله های برگشتی روشنایی‌ها را بصورت روکار نصب می‌کنیم. تا بعد از لوله گذاری، آقای گچکار بیاید و یک گچ کلفت چهار پنج سانتی زیر سقف بکشد تا روی لوله های برق پوشیده شود.

نصب لوله برق بصورت روکار

این گزینه هم رد می‌شود، چرا؟ چون نه گچکار و نه مالک زیر بار این قضیه نمی‌روند که به خاطر لوله‌های برق، بجای یک گچ یک سانتی یک گچ 4 سانتی را زیر سقف بزنند.

چون آقای گچکار خودش می‌داند که آن زیر چه خبر است، می‌داند آن گچی که روی آکاستیوها می‌زند سه سال دیگر بخاطر سرد و گرم شدن هوای اتاق، همه آن گچ ها ترک می‌خورد، وای به حال اینکه بخواهد 4 سانت گچ زیر سقف بزند، در اینصورت در خیلی از جاها اصطلاحاً گچ ها طبله می‌کنند و از سقف جدا می‌شوند. کافیست گچکار همین جمله را به مالک بگوید که اگر گچی که میزنیم کلفت باشد یکسال دیگر ترک می‌خورد، در این صورت مالک اصلاً این اجازه را برقکار نمی‌دهد که لوله ها را زیر سقف بصورت روکار نصب کند. تازه اینجا مهندسان عمران هم طرفداری گچکار و مالک را می‌کنند و می‌گویند تا وقتی که با یک سانت گچ می‌شود نازک کاری کرد چرا باید 4 سانت گچ زیر سقف زده شود.

رئیس همه ما هم مالک ساختمان است و مالک هم می‌گوید: آقای برقکار شما لوله های برق را در کف طبقه بالایی نصب کنید اگر مهندس ناظر برق آمد من خودم او را راضی می‌کنم. اگر هم ناظر بیاید، آخر کار می‌آید، و تا آن موقع هم کف‌ها سرامیک شده و لوله ها پیدا نیست که ایشان متوجه شوند.

چیز دیگری هم که هست آقای گچکار با خودش می‌گوید، من به ازای هر متر گچکاری این سقف مثلاً متری 20 هزار تومان می‌گیرم و می‌توانم کل این سقف را با 10 تا استانبولی خاکگچ پر کنم، چرا باید یک خاکگچ با کلفتی 4 سانت زیر سقف بزنم که بجای 10 تا استانبولی، 20 تا استانبولی خاکگچ مصرف شود و زمان کارم دو برابر شود. آقایون گچکارها هم این روزها زنگ شده‌اند. و اگر شما مثل این برقکار عزیز، لوله ای را بصورت روکار قرار دهید، این اتفاق براش پیش می‌آید که آقای گچکار لوله برق را پایین می‌کشد و پشت لوله را خاکگچ می‌کشد و این لوله بیچاره همانطور آویزان زیر سقف باقی می‌ماند و آنگاه برقکار باید برگردد و دوباره کاری کند و تازه اگر تا این مرحله کف طبقه بالای را سرامیک نکرده باشند، بتواند خاکی به سرش کند و لوله‌ها را در کف طبقه بالایی نصب کند.

 

 

 
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.
  • هانیه اکبرپور