سیم کشی ساختمان

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دوستان عزیزم سلام. انشاا… که در این ماه عزیز طاعات و عبادات‌تان قبول باشد. بنده همیشه در ماه رمضان همه کارها را تعطیل می کنم تا بتوانم روزه بگیرم. چون به خاطر سختی کار، نمی توان هم کار کرد و هم روزه گرفت. و در این یک ماه فرصت خوبی دست داده که روی کتاب نصب، عیب یابی و تعمیر آیفون ها کار کنم. این بار به خودم قول داده‌ام تا کتاب آیفون را تمام نکنم پروژه دیگری قبول نکنم و تا الان 80 درصد کتاب آماده شده و اگر خدا بخواهد حداکثر تا پایان ماه رمضان این کتاب آماده خواهد شد. در این روزها حداقل 14 تا 15 ساعت پشت لپ تاپ مشغول فکر کردن و تایپ کردن متن کتاب هستم و وقتی از نوشتن خسته می شوم برای اینکه آب و هوایی عوض کنم به مجتمع مسکونی که در همسایگی ما در حال ساخت است سر میزنم. اگر خاطرتان باشد در مطلب اصول لوله گذاری در برقکشی ساختمان 1 چند تا از اشتباهات و ایرادهای برقکار محترم این مجتمع را خدمتتان عرض کردم و حالا می خواهم به ادامه این مطلب بپردازم تا عزیزان برقکارِ دیگر، این اشتباهات را مرتکب نشود. این تصاویر را از هنرنمایی برقکار این ساختمان گرفته ام تا لابه لای آنها نکاتی را شرح دهم. به تصویر اول نگاه کنید.

لوله گذاری در سیمکشی ساختمان :

لوله کشی برق

تصویر بالا قوطی کلیدهای روشنایی برای پذیرایی را نشان می دهد. که 4 تای پایین برای کلیدهای روشنایی و قوطی کلید بالای آنها هم برای محل نصب آیفون تصویری در نظر گرفته شده است.

اشتباه اول: این برقکار محترم دقیقاً در راستا و بالای کلیدهای روشنایی پذیرایی، قوطی کلید آیفون تصویری را نصب کرده است که باعث می شود بعد از نصب گوشی آیفون، سیم فنری هندست روی کلیدهای روشنایی آویزان شود. همیشه باید قوطی کلید پشت آیفون حداقل 15 سانتی متر آن طرف تر باشد. به تصویر زیر که آن را برای «کتاب نصب، عیب یابی و تعمیر آیفون ها» آماده کرده‌ام نگاه کنید.

محل نصب کلید برق

همانطور که می بینید قوطی کلید پشت آیفون 15 سانتی متر از راستای کلیدهای پذیرایی فاصله دارد تا سیم های فنری متصل به هندست روی کلیدهای برق آویزان نباشد. ارتفاع نصب کلیدهای روشنایی پذیرایی از کف تمام شده 110 تا 120 سانتی متر است و ارتفاع نصب قوطی کلید پشت آیفون هم بایستی 140 سانتی متر بالاتر از کف تمام شده باشد پس می توان گفت که قوطی کلید پشت آیفون تصویری باید 30 سانتی متر بالاتر از کلیدهای روشنایی باشد.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

مرحله سوم ( بعد از نقاشی و کف تمام شده):

1- بستن مغزی کلید و پریز و تراز کردن آن‌ها.

.2- بستن ترمینال روی سر سیم‌ها.

4- نصب دتکتورهای دود و شستی آن‌ها روی محل‌های تعیین شده.

.5- نصب فیوزها داخل جعبه فیوز و وایرشو زدن سرسیم‌ها و فیوز بندی آن‌ها

6- نصب آیفون تصویری، بستن سوکت‌ها و شستی‌های مربوط به آن.

7- نصب آنتن مرکزی و سوئچینگ‌های مربوط به آن

8- نصب سوئچینگ‌های ماهواره ( نصب و راه اندازی ماهواره برعهده شرکت‌های مربوط می‌باشد)

9- نصب چشم لایتینگ در راه پله و پارکینگ‌ها

10- نصب چشم لایتینگ در سرویس‌ها برای هود مرکزی ( این چشم‌ها پس از عمل کردن به کنتاکتور و سپس کنتاکتور به سانتریفوژ فرمان داده و باعث تهویه سرویس‌ها می‌شود)

11- نصب نور مخفی‌های داخل سقف کاذب و کفی‌های روی سرامیک.

  1. نصب تجهزات برقی موتور خانه
  1. نصب تابلوی برق موتورخانه (تجهیزات داخل تابلوبرق بر اساس نیازهای موتور خانه انتخاب و توسط تابلو ساز ساخته می‌شود).
  2. نصب پایه سینی برق روی دیوار و ثابت کردن سینی برق روی آن.
  3. نصب لوله زیرسینی برق و ازآنجا روی الکتروموتورها و ترموستات‌ها و مصرف کننده‌های دیگر.
  4. کابل کشی از تابلو برق روی سینی برق و داخل لوله از آنجا به سر الکترو موتورها و ترموستات‌ها و مصرف کننده‌ها.
  5. وایرشو زدن و شماره زدن سر سیم‌ها و بستن آن روی تخته کِلِمپ الکتروموتورها و ترموستات‌ها و مصرف کننده‌ها و از آنجا به ترمینال زیر تابلو برق.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

  • هانیه اکبرپور