سیم کشی ساختمان

  • ۰
  • ۰

کلمه طرح توجیهی به چه معناست ؟
طرح توجیهی یا fesibilty studiy ( fesibilty research ) یا طرح امکانسنجی همانطور که مشخصی است به معنای توجیه ( تشریح، توضیح، شرح )  داشتن است.

 

یک طرح توجیهی چیست ؟
طرح توجیهی عبارت است از مجموعه مطالعات و محاسباتی که برای یک ایده انجام میشود تا در ابتدا آن ایده را شرح دهد و در مرحله بعد مشخص کند که آیا امکان انجام آن است یا خیر.

 

مزیت های طرح توجیهی چیست ؟
تصور کنید که در حال احداث کارخانه تولید رب گوجه فرنگی هستید.

آیا اگر قبل از شروع در مورد میزان تولید رقبا٬ فروش و قیمت های هر شرکت٬ میزان صادرات و واردات٬ ماشین آلات مورد نیاز٬ شهر هایی که بیشترین مصرف را دارند٬ و … اطلاعات داشته باشید قدم های بعدی خود را صحیح تر برنمیدارید ؟‌

 

کاربرد های طرح توجیهی چیست ؟
زمانی که برای دریافت وام به بانک مراجعه میکنید باید بتوانید از ایده خود دفاع کنید و موفق بودن آنرا اثبات نمایید. طرح توجیهی همان چیزی هست که یک کارشناس بانکی مطالعه می کند و در جریان ایده و اجرای شما قرار میگیرد. پس از آن اطلاعات مالی شما تایید شده و وام مورد نظرتان پرداخت می شود.

 

هزینه تهیه طرح چقدر است ؟
عوامل بسیار زیادی همانند بانک مورد نظر٬ حجم سرمایه گذاری٬ موضوع طرح توجیهی و … در تعیین قیمت تاثیر گذار هست. برای اطلاع از قیمت ها کافیست با تلفن های ما تماس حاصل فرمایید.

برای صحبت با کارشناسان بهین صنعت یاب اینجا کلیک کنید.

 

زمان مورد نیاز برای تهیه طرح چقدر است ؟
این مورد هم کاملا بستگی به شرایط مراجعه کنند محترم دارد. شرکت بهین صنعت یاب به علت حضور متخصص ترین های این حوزه میتواند کمترین زمان تحویل طرح توجیهی را به شما پیشنهاد دهد که در قالب یک جلسه خدمت شما اعلام میگردد.

 

یک طرح شامل چه بخش هایی است ؟
یک طرح کامل شامل سه بخش اصلی بازار٬ فنی و مالی است. که در هر بخش اطلاعات پروژه به شکل بروز جمع آوری٬ محاسبه و نوشته میشود. به شکل دقیق تر :

بخش بازار : محصول را از نظر شرایط حاکم بر بازار بررسی می کند و نشان میدهد که آمار تولید محصول در کشور تا چند سال اخیر چقدر بوده و پیش بینی میزان ظرفیت بازار را انجام دهد.

بخش فنی : روش تولید محصول٬ ماشین آلات مورد نیاز٬ فضای سوله مورد نیاز٬ تعداد پرسنل مورد نیاز و … در این بخش مینویسد.

بخش مالی : سرمایه در گردش مورد نیاز٬ هزینه خرید ماشین آلات٬ حقوق ها و دستمزد های پرسنل و دیگر اسناد مالی در این قسمت بررسی و محاسبه خواهد شد و در نهایت با استفاده از نرم افزار کامفار از محاسبات خروجی میدهد. 

طرح توجیهی 98 : نگارش و تنظیم کلیه طرح های توجیهی خدماتی ، صنعتی و ... طرح  توجیهی 99

  • ۰۰/۰۱/۲۴
  • هانیه اکبرپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی