سیم کشی ساختمان

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اشتباه دوم: برق مانتیور آیفون تصویری از برق روشنایی گرفته شده است که طبق استاندارد باید از پریزهای برق پذیرایی یا از جعبه فیوز گرفته شود. چون مانیتور آیفون تصویری یک مصرف کننده است نه یک روشنایی.
البته بین خودمان بماند، بنده به برقکارهایی که برای من کار می کنند می گویم که این مورد را بیخیال شوند. چون معمولاً گوشی آیفون در نزدیکی کلیدهای روشنایی پذیرایی قرار می گیرد و این فاصله خیلی کم است، و می توان با یک لوله 30 یا 40 سانتی این دو را به یکدیگر ارتباط داد و برق آیفون را از کلیدهای روشنای گرفت. در این صورت به مقدار زیادی در مصرف لوله و سیم صرفه جویی می شود و نیازی هم به شیارزنی نیست. پس قرار نیست که همیشه حرف حرفِ استاندارد‌ باشد، من یکی که این مورد را رعایت نمی کنم. البته این نظر شخصی بندست و اگر شما خیلی مقرراتی هستید می توانید برق مانیتور آیفون تصویری را از پریزهای پذیرایی یا از جعبه فیوز بگیرید تا کاملاً طبق مقررات عمل کرده باشید.

 

 

اشتباه سوم: بوشن ها بصورت غیر اصولی ایجاد شده‌اند. همانطور که مشخص است این برقکار عزیز یکی از لوله‌ها را شکافته و لوله دیگر را در داخل آن قرار داده است.

زمانی که می خواهید 2 عدد لوله برق شماره 2 (یه با قول بعضی ها لوله نمره 13) را به سر همدیگر وصل کنید یا باید یک تکه لوله 2.5 (به طول 12 سانتی متر) بیاورید و سر هر دو لوله را داخل آن قرار دهید و بعد 2 طرف آن را نوار چسب بزنید و یا اینکه سر لوله ای که در قسمت پایین قرار گرفته را با حرارت گرم کنید و آن را با یک لوله شماره 2 دیگر گشاد کنید و بعد لوله بالایی را داخل لوله پایینی فرو کنید. یعنی همیشه باید لوله بالایی به داخل لوله پایینی برود. چون برقکار همیشه بایستی از سمت جعبه فیوز فنر سیمکشی را رد کند، در این صورت فنر سیمکشی به محل اتصال 2 لوله گیر نمی کند.

 

 

اشتباه چهارم: یک لوله افقی در تصویر مشاهده می کنید (که از داخل آجر سفال بالای قوطی کلید آیفون رد شده) ، که گفتیم هیچ لوله ای نباید بصورت افقی یا مورب نصب شود. لوله های برق فقط می توانند در سقف یا کف اتاق ها مسیرهای افقی را طی کنند.

 

 

اشتباه پنجم: خط شیار با دستگاه فرز یا دستگاه شیار زن ایجاد نشده و این برقکار فقط از تیشه استفاده کرده است و باعث خرابی زیادی روی آجرهای سفال شده است.

 

 

اشتباه ششم: قوطی کلیدها کاملا محکم به دیوار نصب نشده‌اند و شاخک های دو طرف قوطی کلیدها آزاد هستند بطوری که به راحتی میشد با یک انگشت آنها را از دیوار جدا کرد.

 

 
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.
  • هانیه اکبرپور